FYI

SafelinkU | Shorten your link and earn money

Popular Posts in last 30 days

Deskripsi tentang Dajjaal, dan hadits menceritakan tentangnya.

Description of the Dajjaal, and the ahaadeeth narrated concerning him
The Dajjaal will be a man from among the sons of Adam. He will have many attributes which were described in the ahaadeeth to acquaint people with him and to warn them of his evil. So when he comes, the believers will know him and will not be misled by him; they will know his features which the Truthful One (the Prophet) (peace and blessings of Allaah be upon him) has told us about. These features will distinguish him from other people, so that no one will be deceived by him except those who are ignorant and whose doom has already been decreed. We ask Allaah to keep us safe and sound.
Among these attributes are:
He will be a young man with a ruddy complexion, short, with thick curly hair, a wide forehead, and broad upper chest, blind or defective (mamsooh) in the right eye. This eye will be neither prominent nor sunken, and will look like a floating grape.
His left eye will be covered with a thick piece of flesh growing at the edge of his eye. Written between his eyes will be “Kaaf faa’ raa’ (K-F-R)”, in separate (Arabic) letters, or “kaafir”, with the letters joined. This will be read by every Muslim, literate or illiterate.

Terjemahan :

Deskripsi tentang Dajjaal, dan hadits menceritakan tentang dia

Dajjaal akan menjadi manusia dari antara anak-anak Adam. Dia akan memiliki banyak atribut yang dijelaskan di hadits untuk mengenalkan orang kepadanya dan untuk memperingatkan mereka tentang kejahatannya. Jadi ketika dia datang, orang-orang percaya akan mengenalnya dan tidak akan disesatkan olehnya; Mereka akan mengetahui ciri-cirinya yang diceritakan oleh Juruselamat yang Sejati (Nabi saw.). Fitur-fitur ini akan membedakannya dari orang lain, sehingga tidak ada yang tertipu olehnya kecuali orang-orang yang bodoh dan yang malapetaka telah diputuskan. Kami meminta Allah untuk menjaga kita tetap aman dan sehat.

Di antara atribut ini adalah:
Dia akan menjadi pria muda dengan kulit kemerahan, pendek, dengan rambut keriting tebal, dahi yang lebar, dan dada bagian atas yang lebar, buta atau cacat (mamsooh) di mata kanan. Mata ini tidak menonjol dan tidak tenggelam, dan akan terlihat seperti buah apung.
Mata kirinya akan ditutupi dengan sepotong daging tebal yang tumbuh di ujung matanya. Ditulis di antara matanya akan "Kaaf faa 'raa' (K-F-R)", dalam huruf-huruf terpisah (Arab), atau "kafir", dengan huruf-hurufnya digabungkan. Ini akan dibaca oleh setiap Muslim, terpelajar atau buta huruf.

source: https://www.facebook.com/1498910920365807/photos/a.1588401768083388.1073741829.1498910920365807/1917272675196294/?type=3&theater

0 comments:

Post a Comment

free counters